Hejjj

Vem älskar Kannel??

• Total voters
    16

Korre

Retail Manager
Retail Manager
Moderator
Deputy Chief
Donator
images (1).jpg HejHej alla mina följare:) Idag har jag bakat några härliga blåbärs muffins:love:
Här har ni mitt recept;)
Sätt ugnen på 225°C
Ingredienser
PORTIONER: 12 st
  • 4 dl vetemjöl
  • 2 dl socker
  • 1 tsk salt
  • 2 tsk bakpulver
  • 25 g smält margarin
  • 1 1/2 dl mjölk
  • 1 ägg
  • 2 dl frysta, otinade blåbär
  • lite socker
Blanda mjöl, socker, salt och bakpulver i en skål. Tillsätt det smälta margarinet. Vispa ihop mjölk och ägg och rör ner i smeten. Vänd försiktigt i blåbären (spar några till garnering). Fördela smeten i muffinsformar. Strö några lättsockrade blåbär på toppen.
Grädda i 18-20 minuter.
Mvh: Ove 99år

Korre

Retail Manager
Retail Manager
Moderator
Deputy Chief
Donator
knck06.jpg HejHej alla min socker grisar :p Nu är det ju snart Jul och du kam man ju passa på att göra lite Knäck till Jul firandet. Så idag är jag tillbaka med ett nytt recept på Knäck:love::love: Hoppas ni gillar det!!
Receptet gäller för 75 st
  • 2 dl Arla®vispgrädde
  • 2 dl ljus sirap
  • 2 dl strösocker
  • 1 dl skållad, hackad mandel
  • 2 msk smör
  1. Blanda grädde, sirap och socker i en tjockbottnad kastrull.
  2. Koka utan lock, rör om då och då tills smeten klarar kulprovet för knäck eller tills temperaturen är 124°, ca 20-35 min.
  3. Tillsätt mandel och smör.
  4. Fördela smeten i knäckformar. Låt stelna. Förvara svalt.
Här har ni en video ifrån mig :cool:

Mvh: Ove 99år

Korre

Retail Manager
Retail Manager
Moderator
Deputy Chief
Donator
41505_1277739353.jpg På Svenska HejHej mina favoriter idag är jag här igen med lite fakta om sil och potatis on English (Hello, my favorites today, I'm here again with little facts about silk and potatoes)

På Svenska: Sill och potatis är en svensk maträtt som huvudsakligen består av potatisar och, oftast, inlagd sill. Tillbehör som ägg, knäckebröd, gräddfil och gräslök används som komplement. Sill och potatis äts ofta under högtider som midsommar- och julafton..

On English: Herring and potatoes are a Swedish dish consisting mainly of potatoes and, most often, herring. Accessories like eggs, crispbread, sour cream and chives are used as a supplement. Herring and potatoes are often eaten during holidays such as Midsummer and Christmas Eve.

På Svenska: Ni får ha det så bra mina älsklingar Mvh Ove 99år
On English: You'll be so good my darling Mvh Ove 99years