• Major systems down!

    At this moment most of our systems are down. This includes the login system to this website, our Arma 3 server and our teamspeak 3 server!

  • Snapchat!

    We have now made a snapchat account for you to follow!

    We will post everything from important updates to patch notes.

    Add us via the code to the left of this text or by entering our username: Forbidden-Lands.

Rebeller

Rebeller eller ej

  • Ja till Rebeller

    Votes: 11 73.3%
  • Nej till rebeller

    Votes: 4 26.7%

  • Total voters
    15

Ikak

Kavala hobo
Donator
#1
Hej, vad tror ni om att ta tillbaka rebellerna?
Jag tycker personligen att rebeller är något positivt för en server då de tillför mycket för ett rollspel både på rivalitet sättet rebell mot polis och även den respekt de civila ska ha för rebeller. Att farma olagligheter är inte samma sak som det var förut när man antigen smet in på rebellön/landet eller betalade sig in, det finns inget som poliserna har som rivaler ja listan över negativa saker med att vara utan rebeller är lång och det känns som att ingen polis har motivation alls att ens gå in på servern just nu och då dör även lusten för oss civila, just nu måste vi bygga motivation och det krävs förändring för att detta ska ske. vad tycker ni om detta förslag? utveckla gärna för och nackdelar med rebeller.
 

Kannel

Executive Manager
Executive Mngr.
Developer
Champ Donator
#2
Vi har alltid tidigare haft whitelistade rebeller på servern i snart 4 år, de har både för- och nackdelar givetvis men i slutänden så gjorde vi bedömningen att nackdelarna överväger fördelarna och har därför valt att byta till det nya upplägget där alla kan köpa rebellicens och därmed bli "rebeller" förutsatt att man kan ta över bandit district.

Om det är så att man absolut ändå vill försöka övertyga mig om att rebeller skulle förbättra communityt i helhet så är det några problem som behöver lösningar, bland annat:

  1. Rebeller och poliser hamnar jämnt och ständigt i bråk med varandra (här syftar vi på TS-bråk, inte RP-bråk). Så har det varit i alla "generationer" av poliser och rebeller, oavsett vilka som har varit poliser och rebeller.
  2. Det ställs extra höga krav på fraktionsmedlemmar och det brukar vara svårt att fylla upp fraktionerna med spelare som kvalificerar. (Att sänka kraven är inte ett alternativ då detta leder till nya problem i form av bråk, regelbrott osv).
  3. Det blir snabbt långtråkigt att vara rebell, det är inte många spelare som uppskattar att "bara hänga" i checkpoints eller glida runt på mapen, vilket leder till att man försöker starta bråk med civila eller polisen för att få något att göra.

Hur ska vi förhindra att dessa problem fortgår? Är det inte bättre att fokusera på att göra det roligare att vara civil?
 

Ikak

Kavala hobo
Donator
#3
Vi har alltid tidigare haft whitelistade rebeller på servern i snart 4 år, de har både för- och nackdelar givetvis men i slutänden så gjorde vi bedömningen att nackdelarna överväger fördelarna och har därför valt att byta till det nya upplägget där alla kan köpa rebellicens och därmed bli "rebeller" förutsatt att man kan ta över bandit district.

Om det är så att man absolut ändå vill försöka övertyga mig om att rebeller skulle förbättra communityt i helhet så är det några problem som behöver lösningar, bland annat:

  1. Rebeller och poliser hamnar jämnt och ständigt i bråk med varandra (här syftar vi på TS-bråk, inte RP-bråk). Så har det varit i alla "generationer" av poliser och rebeller, oavsett vilka som har varit poliser och rebeller.
  2. Det ställs extra höga krav på fraktionsmedlemmar och det brukar vara svårt att fylla upp fraktionerna med spelare som kvalificerar. (Att sänka kraven är inte ett alternativ då detta leder till nya problem i form av bråk, regelbrott osv).
  3. Det blir snabbt långtråkigt att vara rebell, det är inte många spelare som uppskattar att "bara hänga" i checkpoints eller glida runt på mapen, vilket leder till att man försöker starta bråk med civila eller polisen för att få något att göra.

Hur ska vi förhindra att dessa problem fortgår? Är det inte bättre att fokusera på att göra det roligare att vara civil?
1. om folk bråkar tycker jag att man börjar med att varna sedan om de inte löser sig kanske den/de personer som bråkar ska få en bann på 7 dager eller liknande och om de fortsätter att tjafsas så kanske de personerna inte är tillräckligt mogen för att vara fraktion.

2. Kraven blir svårare att uppnå med tanke på den låga spelarbasen vi har för tillfället men samma där att om folk inte sköter sig förtjänar dom inte att vara fraktioner.

3. personligen tycker jag inte att rebeller bara ska stå i checkpoint även fast det är nödvändigt i många fall, men Jag tycker att rebeller ska göra lite "kaos" på ön och vara som namnet "Rebell" faktiskt betyder, alltså att man är lite jävlig av sig och ställer till med lite otyg. men det kanske bara är jag?

Självklart är det bra att göra gott för de civila men jag tror vi behöver något som kan få spelare att faktiskt gå in på servern också, civsen har det fruktansvärt bra nu, både med priser och sin daily marijuana runda så civsen tror jag ändå har det bra ställt för tillfället. Sedan hur man gör med rebel shop och de om rebeller kommer tillbaka blir lite annorlunda kanske det är en fråga som snarare kommer på tapeten när rebeller är fastställt.
 

Kannel

Executive Manager
Executive Mngr.
Developer
Champ Donator
#4
1. om folk bråkar tycker jag att man börjar med att varna sedan om de inte löser sig kanske den/de personer som bråkar ska få en bann på 7 dager eller liknande och om de fortsätter att tjafsas så kanske de personerna inte är tillräckligt mogen för att vara fraktion.

2. Kraven blir svårare att uppnå med tanke på den låga spelarbasen vi har för tillfället men samma där att om folk inte sköter sig förtjänar dom inte att vara fraktioner.

3. personligen tycker jag inte att rebeller bara ska stå i checkpoint även fast det är nödvändigt i många fall, men Jag tycker att rebeller ska göra lite "kaos" på ön och vara som namnet "Rebell" faktiskt betyder, alltså att man är lite jävlig av sig och ställer till med lite otyg. men det kanske bara är jag?

Självklart är det bra att göra gott för de civila men jag tror vi behöver något som kan få spelare att faktiskt gå in på servern också, civsen har det fruktansvärt bra nu, både med priser och sin daily marijuana runda så civsen tror jag ändå har det bra ställt för tillfället. Sedan hur man gör med rebel shop och de om rebeller kommer tillbaka blir lite annorlunda kanske det är en fråga som snarare kommer på tapeten när rebeller är fastställt.
1. Man kan tyvärr inte slänga runt varningar eller bans enbart på grund av att man tjafsar, det måste vara mer substansiellt än så. Sedan är problemet att det KOMMER fortsätta ändå, så har det alltid varit mellan de fraktionerna oavsett vilka spelare som är med i dem. Det enda alternativet jag kan tänka mig skulle fungera är att sätta en strikt åldersgräns på 20 år för rebeller, men då blir det nog inte många rebeller i den fraktionen heller.

2. Jo det är klart, den här frågan blir ju mer relevant när det är fler som spelar igen.

3. Det är en jättebra idé i teorin och det vore toppen om det fungerade så, men det ställer höga krav på bedömningsförmågan hos rebellerna för att det inte snabbt ska gå överstyr. Det skulle isåfall krävas en hög åldersgräns (19-20 år).

Det vore kul att höra vad alla ni andra har att säga också, inte bara jag och ikak!:)
 

JonnyB

Trial Moderator
Trial Moderator
Assistant Chief
Police Recruiter
VIP Donator
#5
tror inte det är läge överhuvudtaget att skaffa en rebell fraktion för tillfället när spelar antalet ligger så lågt,men det skulle självklart kunna öppnas möjligheter om vi ser att folk kommer in och spelar för dom senaste dagarna har varit katastrof.
 

Challe

Support
Support
Sergeant
Donator
#6
Jag tycker att konceptet med rebeller är väldigt rolig. Då jag var rebell en kort period innan de togs bort så såg jag många nackdelar med att vara rebell.

1. Ständigt klagande på att man engagade.

2. När man vaktade checkpoint så klagade majoriteten av servern att man bara satt där och aldrig körde utanför.

3. Rebellerna klagade på att det var långtråkigt efter bara några dagar, (mer eller mindre).

4. Innan rebellerna så fanns bara poliser eller rebellerna och max 1 civ gäng. Så man var polis eller rebell i stort sett.

Kan komma på fler men dedär är de stora sakerna som tagits upp till ytan. Om rebellerna skulle kommit tillbaka så hade jag tyckt att viktiga krav är att det är som Kannel säger, 19-20 åringar (kanske 18). Samt att det är en gräns på hur många som får tas in. Tex. runt 5 st som jag skulle säga är nästan för många beroende på spelarna på servern.
 
Last edited:

Loa_Bratsson

Kavala hobo
Donator
#7
Jag tycker att konceptet med rebeller är väldigt rolig. Då jag var rebell en kort period innan de togs bort så såg jag många nackdelar med att vara rebell.

1. Ständigt klagande på att man engagade.

2. När man vaktade checkpoint så klagade majoriteten av servern att man bara satt där och aldrig körde utanför.

3. Rebellerna klagade på att det var långtråkigt efter bara några dagar, (mer eller mindre).

4. Innan rebellerna så fanns bara poliser eller rebellerna och max 1 civ gäng. Så man var polis eller rebell i stort sett.

Kan komma på fler men dedär är de stora sakerna som tagits upp till ytan. Om rebellerna skulle kommit tillbaka så hade jag tyckt att viktiga krav är att det är som Kannel säger, 19-20 åringar (kanske 18). Samt att det är en gräns på hur många som får tas in. Tex. runt 5 st som jag skulle säga är nästan för många beroende på spelarna på servern.

Jag vet att jag är kanske lite sen med det här men, ifall du skulle vart med under civil mötet när Aiden kom med bra idér om vad som kan gynna rebellerna så skulle din uppfattning va lite anorlunda tror jag. t.ex. att rebelerna är mera som en cartel. De håller koll på sina dråger och grejer, men de har ingen checkpoint eller Ö utan de har en rebel bas och kanske en outpost eller nåt och de måste åka runt och patrulera för att kunna få pengar för folk som kör droger precis som alla andra gör när de ska råna någon som kör droger t.ex. Och poliser och Rebelerna håller sig långt ifrån varandra, det kan ju off course bli en fight då och då men inte varannan minut som det va på public för i tiden. Och ett annat sätt för att rebellerna ska gynna sig är att sälja vapen, det är inte meningen att rebbeler/cartel ska åka runt och engage varenda människa de ser, utan bara hålla polisen borta från drogerna och få pengar av de som kör droger. Och sen det där med ålder 19-20 år det är ju skitsamma man känner ju ifall en person är mogen eller inte. Jag kanske inte har rätt i allt jag skrev men jag tror en stor del iallafall. Ha en forsatt trevlig dag:)
 

faffe

Kavala hobo
Donator
#9
Jag vet att jag är kanske lite sen med det här men, ifall du skulle vart med under civil mötet när Aiden kom med bra idér om vad som kan gynna rebellerna så skulle din uppfattning va lite anorlunda tror jag. t.ex. att rebelerna är mera som en cartel. De håller koll på sina dråger och grejer, men de har ingen checkpoint eller Ö utan de har en rebel bas och kanske en outpost eller nåt och de måste åka runt och patrulera för att kunna få pengar för folk som kör droger precis som alla andra gör när de ska råna någon som kör droger t.ex. Och poliser och Rebelerna håller sig långt ifrån varandra, det kan ju off course bli en fight då och då men inte varannan minut som det va på public för i tiden. Och ett annat sätt för att rebellerna ska gynna sig är att sälja vapen, det är inte meningen att rebbeler/cartel ska åka runt och engage varenda människa de ser, utan bara hålla polisen borta från drogerna och få pengar av de som kör droger. Och sen det där med ålder 19-20 år det är ju skitsamma man känner ju ifall en person är mogen eller inte. Jag kanske inte har rätt i allt jag skrev men jag tror en stor del iallafall. Ha en forsatt trevlig dag:)
Förstår väl till viss del vad du menar. Men ”fights då och då” och ”inte meningen att dom ska engagea allt och alla” alltså så kommer det bli ändå. Antingen åker rebellerna till polisen, eller så åker polisen till rebellerna, och så blir det en fight ändå.
Rebeller behövs nog inte just nu skulle jag vilja påstå.
 

Loa_Bratsson

Kavala hobo
Donator
#10
Jag vet att det kanske är väldigt risky att lägga till rebbeler nu men jag tror faktikst att det är värt ett försök. Ifall ni som läser detta kollar högst upp på denna tråd ser ni ju röstningen. Jag känner såhär, ifall folket vill ha rebbeler då är det värt ett försök. För att servern ska gå upp i spelare måste vi lyssna på alla spelare på servern. Ifall spelarna vill ha en daily quest vid varje drug dealer "T.ex." så är det värt och testa sen ifall det går dåligt eller kannel eller någon är missnöjd då tar man bort det. Och testar nya grejer för att servern ska gå upp i spelare. Under alla dessa civ möten vi haft har det kommit riktigt många bra idíer, men det är kankse 10% av allt som sägs som igentligen händer. Jag tror såhär jag tror att det måste va minst 80-90% av alla saker som sägs som det händer något av. Ha en forsatt trevlig dag allesammans:)
 
Last edited:

aWexepp

Kavala hobo
Donator
#11
Lägger du till rebeller nu som kommer det vara rebeller vs poliser på servern och detta då det finns för några aktiva spelare på servern. Mvh
 

Challe

Support
Support
Sergeant
Donator
#13
Jag vet att det kanske är väldigt risky att lägga till rebbeler nu men jag tror faktikst att det är värt ett försök. Ifall ni som läser detta kollar högst upp på denna tråd ser ni ju röstningen. Jag känner såhär, ifall folket vill ha rebbeler då är det värt ett försök. För att servern ska gå upp i spelare måste vi lyssna på alla spelare på servern. Ifall spelarna vill ha en daily quest vid varje drug dealer "T.ex." så är det värt och testa sen ifall det går dåligt eller kannel eller någon är missnöjd då tar man bort det. Och testar nya grejer för att servern ska gå upp i spelare. Under alla dessa civ möten vi haft har det kommit riktigt många bra idíer, men det är kankse 10% av allt som sägs som igentligen händer. Jag tror såhär jag tror att det måste va minst 80-90% av alla saker som sägs som det händer något av. Ha en forsatt trevlig dag allesammans:)
Jag vet att jag är kanske lite sen med det här men, ifall du skulle vart med under civil mötet när Aiden kom med bra idér om vad som kan gynna rebellerna så skulle din uppfattning va lite anorlunda tror jag. t.ex. att rebelerna är mera som en cartel. De håller koll på sina dråger och grejer, men de har ingen checkpoint eller Ö utan de har en rebel bas och kanske en outpost eller nåt och de måste åka runt och patrulera för att kunna få pengar för folk som kör droger precis som alla andra gör när de ska råna någon som kör droger t.ex. Och poliser och Rebelerna håller sig långt ifrån varandra, det kan ju off course bli en fight då och då men inte varannan minut som det va på public för i tiden. Och ett annat sätt för att rebellerna ska gynna sig är att sälja vapen, det är inte meningen att rebbeler/cartel ska åka runt och engage varenda människa de ser, utan bara hålla polisen borta från drogerna och få pengar av de som kör droger. Och sen det där med ålder 19-20 år det är ju skitsamma man känner ju ifall en person är mogen eller inte. Jag kanske inte har rätt i allt jag skrev men jag tror en stor del iallafall. Ha en forsatt trevlig dag:)
Av allt som sägs på civ mötet så kan jag säga av vad jag hör och ser så är sakerna väldigt dåligt argumenterade. Idéen är inte särskilt bra utvecklad för att den ska hålla eller även läggas tid på.

Rebell Ö eller checkpoint är väldigt bra då det är ett enkelt sätt för rebellerna att hålla koll på vilka som kör in och ut. Då slipper dem åka runt alla ställen själva och kolla. (Om inte folk smyger in på ön dvs.) Rebellerna har sålänge jag spelat, alltid sålt vapen. Vilket dem tjänar pengar på samt så har de olika priser och erbjudande för folk att köra droger osv vilket också har funkat. (Dagspass,veckopass, månadspass, eller engångsrunda) Samt så har rebellerna alltid försökt hålla poliserna borta från droger, man kunde även kontakta rebellerna om poliserna följde efter eller liknande. Även detta med engage har alltid varit en stor grej mellan båda fraktionerna då rebellerna hade en bas, vapenförråd och radiomast att ta över. Sedan tvärtom, poliserna har HQs och banken. Det handlar nog om kalibern också då fraktionerna tjänar mer på att kriga mot varandra än civsen.

Så förstår inte riktigt vad du menar med att de ska va en liten "cartel".

Samt åldern är viktigt då vad jag har märkt så är "de lite äldre" mindre sugna på att kriga och de kan oftast kunna fixa ett roligare RP scenario än bara krig. Samt så håller jag med Wex och Faffe angående att de bara kommer vara rebeller och poliser.